Μ.-Θ. Μαρίνος, Ο Κανονισμός 2019/1150/ΕΕ (Platform to Business)-Δίκαιη μεταχείριση (fairness) των επιχειρηματικών χρηστών στις οnline πλατφόρμες διαμεσολαβήσεως

ΔΙΚΑΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΕΤΑΙΡΙΩΝ

Τεύχος 12/2020, Δεκέμβριος 2020

Νομοθεσία, Μελέτες και Νομολογία εμπορικού, οικονομικού, αστικού οικονομικού, εργατικού και φορολογικού δικαίου

Εκδίδεται από το 1995 - Μηνιαία έκδοση

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Η μελέτη έχει ως αντικείμενο τη συστηματική παρουσίαση των κανόνων ουσιαστικού δικαίου του Καν. 2019/1150, ο οποίος ρυθμίζει τη σχέση διαμεσολαβητικής online πλατφόρμας προς τους επιχειρηματικούς χρήστες της (P2B). Ο Κανονισμός κινείται μεταξύ δικαίου αθέμιτου ανταγωνισμού και δικαίου των συμβάσεων, αλλά από άποψη πολιτικής εξυπηρετεί σκοπούς ανταγωνισμού στο προστάδιο του δικαίου κατά των περιορισμών ανταγωνισμού. Δίκαιο του αθέμιτου ανταγωνισμού και δίκαιο των συμβάσεων εργαλειοποιούνται για το σκοπό προστασίας του ανταγωνισμού. Το άρθρο επίσης διερευνά διατάξεις του ελληνικού δικαίου (άρθρο 18α Ν 146/1914), οι οποίες θα μπορούσαν να προστατεύσουν τον επιχειρηματικό χρήστη.Α. Εισαγωγικές παρατηρήσεις Ι. Γενικά Οι ψηφιακές πλατφόρμες είναι επιχειρηματικά μοντέλα στο διαδικτυακό περιβάλλον. Γενικά, οι πλατφόρμες παρέχουν την υποδομή και καθιστούν δυνατή την αλληλεπίδραση μεταξύ προμηθευτών και χρηστών για την παροχή αγαθών, υπηρεσιών, ψηφιακού περιεχομένου και πληροφοριών μέσω του διαδικτύου 1 . Στη γενική αυτή κατηγορία ανήκουν μηχανές αναζήτησης (π.χ. Google, Yahoo, Bing, Mozilla, DucDucGo, Ecosia, Dolphin), μέσα κοινωνικής και επαγγελματικής δικτύωσης (π.χ. Facebook, Twitter, Linkedin) και social sharing (π.χ. ΥouTube), εργαλεία αξιολόγησης από χρήστες (π.χ. Tripadvisor), εργαλεία σύγκρισης τιμών και όρων συναλλαγής (π.χ. Trivago.com, Rentalcars.com, Kayak.com, Booking.com), πλατφόρμες συνεργατικής οικονομίας (π.χ. Airbnb, Uber κ.ο.κ.), online food ordering platforms, λ.χ Wolt, Delivery Hero), πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου (αγορές) (π.χ. Zalando,...

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.