Μ. Σιρδάρη, Ε. Μανωλάς, Γ. Τσαντόπουλος, Δημοτικό Σχολείο Λαβάρων: Υλοποίηση ενός Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για το Δάσος της Δαδιάς
Απόσπασμα
Δημοτικό Σχολείο Λαβάρων: Υλοποίηση ενός Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για το Δάσος της Δαδιάς ΜΑΡΙΝΑ ΣΙΡΔΑΡΗ, Εκπαιδευτικός, M.Sc. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ, Αναπλ. Καθηγητής, Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, Σχολή Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας, ΔΠΘ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, Αναπλ. Καθηγητής, Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, Σχολή Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας, ΔΠΘ Το δάσος ως θέμα προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης θεωρείται προσφιλές στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ελευθερία κινήσεων, οι διάφορες παιδαγωγικές διαδικασίες και η φυσική ομορφιά του τοπίου κάνουν τα θέματα που έχουν σχέση με το δάσος ιδιαίτερα αγαπητά, ενώ παράλληλα κεντρίζουν το ενδιαφέρον των παιδιών. Το έναυσμα δίδεται μέσα από τη σχολική ύλη, καθώς είναι πλούσια η παροχή ερεθισμάτων, ιδιαίτερα μέσα από τα μαθήματα της Φυσικής, της Γεωγραφίας και της Γλώσσας. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται και αξιολογείται ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του Δημοτικού Σχολείου Λαβάρων του νομού Έβρου, το οποίο υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2009-2010 με τη συμμετοχή 18 μαθητών της Ε΄ και Στ΄ τάξης σε συνεργασία με δύο εκπαιδευτικούς. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα διήρκησε επτά μήνες, από αρχές Νοεμβρίου έως τέλος Μαΐου, και αφορούσε το δάσος της Δαδιάς. Ι. Εισαγωγή Είναι δύσκολο, αν όχι ακατόρθωτο, να βρει κανείς κάποιο μέρος του φυσικού περιβάλλοντος του πλανήτη, που...