ΣτΕ 3285/2011 Τμ. Α΄

ΘΕΩΡΙΑ & ΠΡΑΞΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

Τεύχος 1/2012, Ιανουάριος

Συνταγματικό - Διοικητικό και Ευρωπαϊκό Δίκαιο

Περιοδική έκδοση νομολογίας, νομοθεσίας, αρθρογραφίας & πρακτικής

Εκδίδεται από το 2008 - Μηνιαία έκδοση

Αγόρασέ το στο nb.org

ΦΠ €110.00
ΝΠ €160.00 *

* Οι τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Ειδικότερο θέμα κατά την έννοια του άρθρου 43 παρ. 2 Συντ. Απαιτείται το νομοθετικό κείμενο να περιέχει όχι απλώς τον καθ’ ύλη προσδιορισμό του αντικειμένου της εξουσιοδότησης αλλά, επιπλέον, και την ουσιαστική ρύθμισή του, έστω και σε γενικό, ορισμένο όμως πλαίσιο, σύμφωνα με το οποίο θα ενεργήσει η διοίκηση προκειμένου να ρυθμίσει τα μερικότερα θέματα. Οι ανωτέρω ουσιαστικές ρυθμίσεις μπορούν να υπάρχουν τόσο στις διατάξεις του εξουσιοδοτικού νόμου όσο και σε διατάξεις άλλων νόμων σχετικών με τα θέματα που αποτελούν αντικείμενο της νομοθετικής εξουσιοδότησης. Η εξουσιοδότηση που δόθηκε με το άρθρο 42 παρ. 1 του Ν 2972/2001 στον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων για την έκδοση απόφασης για την κατανομή των πόρων του Ταμείου μεταξύ του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης και του Κλάδου Κοινής Διανομής, ενώ καταργήθηκε ο Λογαριασμός Προνοίας του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Κοινής Διανομής Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων είναι ειδική και ορισμένη, όπως απαιτείται, από το Σύνταγμα. Συνεπώς, μπορεί να αποτελέσει συνταγματικώς έγκυρο και ισχυρό νομοθετικό έρεισμα για την έκδοση διοικητικών πράξεων τροποποίησης των καταστατικών διατάξεων του Ταμείου. Τούτο, δεδομένου ότι ο νομοθέτης, ρυθμίζοντας ο ίδιος, σε γενικό πλαίσιο, με τις αλλεπαλλήλως ισχύσασες σχετικές διατάξεις, τα βασικά στοιχεία οργάνωσης του Ταμείου (σκοπός, κύκλος δικαιούχων, είδος παροχών), κατέστησε ειδική και ορισμένη την εν συνεχεία παρασχεθείσα επίμαχη νομοθετική εξουσιοδότηση που δεν μπορεί να ερμηνευθεί αυτοτελώς αλλά μόνον ως ενταγμένη στο όλο σύστημα του νόμου, αφού με τον ανωτέρω τρόπο είχε, κατ’ ουσίαν, προσδιορίσει εκ των προτέρων το αντικείμενο και τα όριά της. Ειδικώς ως προς τον κύκλο των υπαγομένων στην ασφάλιση προσώπων, ο νομοθέτης είχε ο ίδιος προσδιορίσει πλήρως το κύριο σχετικό στοιχείο, δηλαδή την επαγγελματική δραστηριότητα των δικαιούχων και υποχρέων, με συνέπεια να μην παρίσταται ως γενική και αόριστη η παρεχομένη εξουσιοδότηση, στο μέτρο που με αυτήν παρέχεται η δυνατότητα στον κανονιστικό νομοθέτη να προβεί στην τοπική απλώς διεύρυνση του κύκλου των υπαγομένων στην ασφάλιση. Η ύπαρξη αναλογίας μεταξύ ασφαλιστικών εισφορών και παροχών και η αρχή της ανταποδοτικότητας μεταξύ ασφαλιστικών εισφορών και παροχών δεν αποτελούν συνταγματικώς κατοχυρωμένους κανόνες. Η κατά το άρθρο 4 παρ. 1 Συντ. αρχή της ισότητας δεσμεύει το νομοθέτη και την κανονιστικώς δρώσα διοίκηση, και κατά την εκδήλωση της κρατικής μέριμνας για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων. Η τυχόν δυνατότητα πρόβλεψης άλλων μεταβατικών μέτρων, όπως είναι ο προαιρετικός χαρακτήρας της ασφάλισης για τους υπαγομένους το πρώτον στην ασφάλιση από ορισμένη ηλικία και πάνω, ανάγεται στη σκοπιμότητα της ρύθμισης και δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο ακυρωτικού ελέγχου. Παραπέμπει στην επταμελή σύνθεση.

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.