ΣυμβΠλημΑθ 669/2008 [Σωματική βλάβη από αμέλεια παρ’ υποχρέου - Παραβάσεις ΚΟΚ](παρατ. Κ. Βαθιώτης)

ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Τεύχος 6/2008, Ιούνιος

Νομοθεσία, Νομολογία, Θεωρία & Πράξη του Ποινικού Δικαίου

Εκδίδεται από το 1998 - Μηνιαία έκδοση

Αγόρασέ το στο nb.org

ΦΠ €130.00
ΝΠ €190.00 *

* Οι τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Κατά την «αρχή της εμπιστοσύνης» που κρατεί στο πεδίο του κυκλοφοριακού δικαίου, καθένας που μετέχει στην οδική κυκλοφορία ως οδηγός (ή πεζός) και τηρεί του κανόνες της, δικαιούται να εμπιστεύεται κατά κανόνα ότι και οι άλλοι θα συμμορφωθούν με τους κανόνες του ΚΟΚ. Στην περίπτωση, επομένως, που εξαιτίας της αντικανονικής συμπεριφοράς άλλου προσώπου συνέβη κάποιο τροχαίο ατύχημα, δεν έχουμε κατά βάσει ούτε άδικη ούτε και αμελή συμπεριφορά αυτού που τήρησε τους κανονισμούς και εμπιστεύθηκε ότι και ο άλλος θα τους εφαρμόσει. Ο οδηγός, δηλαδή, ο οποίος κινείται κατά τους κυκλοφοριακούς κανόνες δεν είναι υποχρεωμένος ανά πάσα στιγμή να υπολογίζει στο ενδεχόμενο κακής οδήγησης εκ μέρους άλλου κυκλοφορούντος, αλλά δικαιούται να πιστεύει ότι και οι λοιποί μετέχοντες της κυκλοφορίας θα τηρήσουν τους κανόνες του ΚΟΚ και δεν θα προκαλέσουν κινδύνους συμπεριφερόμενοι παρανόμως. Το όριο δε της αρχής της εμπιστοσύνης τίθεται, εκεί όπου ο ένας οδηγός μπορεί να αντιληφθεί σαφώς την αντικανονική συμπεριφορά του άλλου, οδηγώντας, ωστόσο, απλώς κανονικά και όχι λαμβάνοντας ιδιαίτερη προς τούτο πρόνοια. Εν προκειμένω, δεν γίνεται κατηγορία κατά του κατηγορουμένου-αστυνομικού για ανθρωποκτονία από αμέλεια και σωματική βλάβη από αμέλεια παρ’ υποχρέου κατά συρροή, δεδομένου ότι δεν πληρούται καν η αντικειμενική υπόσταση των εν λόγω εγκλημάτων. Συγκεκριμένα, ο κατηγορούμενος (οδηγός περιπολικού) προσπάθησε να επιχειρήσει ελιγμό για να αποφύγει τη σύγκρουση με τη μοτοσυκλέτα, αλλά δεν πρόλαβε λόγω της υπερβολικής ταχύτητας με την οποία εκινείτο αυτή και της κατάστασης υπό την οποία ευρισκόταν ο οδηγός της, ο οποίος τελούσε υπό την επίδραση οινοπνεύματος. Αποκλειστικά δηλ. υπαίτιος για τον θάνατο του συνεπιβαίνοντος της μοτοσυκλέτας, τον ελαφρύ τραυματισμό του συνοδηγού του περιπολικού, αλλά και τον βαρύ τραυματισμό του ιδίου, είναι ο οδηγός της μοτοσυκλέτας, ο οποίος δεν τήρησε τους προβλεπόμενους από τον ΚΟΚ κανόνες, την τήρηση των οποίων δικαιολογημένα εμπιστεύθηκε κατά τα ανωτέρω ο κατηγορούμενος, του οποίου η συμπεριφορά υπήρξε καθ’ όλα σύννομη, μη δυναμένη να χαρακτηρισθεί ως εσφαλμένη.

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.