Κ. Πετρόπουλος, Η περίπτωση του «πειραγμένου» ταχογράφου ως μορφή διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών (προϊσχύσαν άρθρο 290 ΠΚ). Σύγχρονες προκλήσεις: παραβατικότητα - τρόποι αντιμετώπισης. Η νεοπαγής διάταξη του ΠΚ αυξάνει ή απεμπολεί το επίπεδο προστασίας;
Απόσπασμα
Κωνσταντίνου Πετρόπουλου, ΜΔ Ποινικών Επιστημών, ΜΔ Εγκληματολογίας, Διοικητή Α΄ Τμήματος Τροχαίας Πειραιώς, Αστυνομικού Υποδιευθυντή Ελληνική περίληψη: Η παρούσα εργασία, λαμβάνοντας υπόψη τις δύο πολύ πρόσφατες ad hoc ποινικές αποφάσεις, αναδεικνύει τον κίνδυνο που συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια η σκόπιμη «παρέμβαση» στον ταχογράφο, ο οποίος σήμερα φαίνεται πως είναι ακόμη πιο έντονος. Ακολούθως, αναλύει τις ισχύουσες διοικητικές και ποινικές διατάξεις αναφορικά με την ύπαρξη ταχογράφου στα δημόσια οχήματα και υπογραμμίζει αφενός μεν την ανεπάρκεια των πρώτων, αφετέρου δε τον δέοντα τρόπο με τον οποίο πρέπει οι δεύτερες να αντιμετωπίσουν την εν λόγω παρέμβαση. Αγγλική περίληψη: Τhe present study, taking into consideration two very recent and important ad hoc criminal decisions, highlights the particular danger -for road safety- of deliberate “intervention” in the tachograph, which nowadays seems to be even more intensified. Subsequently, it analyzes the current administrative and criminal law regarding the existence of tachographs in public vehicles and points out the inadequacy of the first and the duly manner by which the second shall treat the tachograph intervention. I. Εισαγωγή Συνιστά, δυστυχώς, κοινό τόπο το φαινόμενο της εκμετάλλευσης (υπέρβαση ωραρίου) των εργαζομένων ως οδηγών φορτηγών, λεωφορείων κ.λπ. οχημάτων από τους ιδιοκτήτες των οικείων επιχειρήσεων, με επακόλουθη συνέπεια την διακινδύνευση...