Ι. Φαρσεδάκης, Περί βίας Προλεγόμενα

ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Τεύχος 1/2017, Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2017

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ - ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Αγόρασέ το στο nb.org

ΦΠ €25.00
ΝΠ €35.00 *

* Οι τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Ιάκωβου Φαρσεδάκη, Ομοτίμου Καθηγητού Παντείου Πανεπιστημίου, Διευθυντού του Ελληνικού Κέντρου Εγκληματολογίας, Προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Εγκληματολογίας Α. Εισαγωγή Ι. Ιστορική και συγκριτική προσέγγιση [1] Η Βία και το βίαιο έγκλημα υπάρχει από την αυγή των καιρών [2] . Δυστυχώς, παρατηρείται έκτοτε ένα συνεχές της βίας στην ανθρώπινη ιστορία [3] . Η αρχαία Ελλάδα έζησε και αυτή την Βία, αλλά την καταδίκασε, ως ανάξια του ανθρώπου [4] . Ανέδειξε την έννοια της Δικαιοσύνης και τη σημασία της ηπιότητας. Μη λησμονούμε πως στην ελληνική τραγωδία – σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε θεατρικά έργα της νεώτερης δραματουργίας δεν αναπαρίσταται ο θάνατος επί σκηνής. Η ελληνική τραγωδία σωστά χαρακτηρίσθηκε ως “ σχόλιο κατά της βίας” [5] . Στην αρχαία Μυθολογία είχε θεοποιηθεί η Βία , ως προσωποποίηση της Δύναμης και σύντροφος της Ανάγκης, που με τη συνδρομή του Κράτους πάσχιζε να καθηλώσει στο πρόσωπο του Προμηθέα τον Πολιτισμό [6] . Με τον Ησίοδο την είχαν συντροφεύσει με την Ύβρη και την πλεονεξία και αντιδιαστείλει με την Δίκη, συντελεστή ειρήνης και ευημερίας [7] . Ας θυμηθουμε τον Αριστοτέλη στα Πολιτικά του [8] : “ Ωσπερ γαρ και τελειωθέν βέλτιστον των ζώων άνθρωπός εστιν, ούτω και χωρισθέν νόμου και δίκης χείριστον πάντων” Στις μέρες μας...

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.