—Κ. Ψύλλας, Διανομή κερδών ημεδαπής πλοιοκτήτριας εταιρείας εκμετάλλευσης επαγγελματικών πλοίων αναψυχής (Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής Ν.Ε.Π.Α.)
Απόσπασμα
Κωνσταντίνος Α. Ψύλλας, Λογιστής - Φοροτεχνικός Α. Νομοθετικό πλαίσιο Σύμφωνα με το Ν 2743/1999 (ΦΕΚ Α' 211/13.10.1999) ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΑΝΑΨΥΧΗΣ θεωρείται το πλοίο, που έχει μεταφορική ικανότητα μέχρι και σαράντα εννέα (49) επιβάτες, το οποίο διαθέτει χώρους ενδιαίτησης, πέραν αυτών του πληρώματος, και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την εκτέλεση ταξιδίων αναψυχής ή και περιήγησης με ολική ναύλωση. Ο χαρακτηρισμός ενός πλοίου ως «επαγγελματικού πλοίου αναψυχής» αποδίδεται με άδεια από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, μετά από αίτηση και υποβολή των καθοριζόμενων δικαιολογητικών από τον πλοιοκτήτη ή εφοπλιστή. Η άδεια ισχύει για αόριστο χρόνο με την επιφύλαξη των παραγράφων 5 και 7 του άρθρου 2 του ανωτέρω Νόμου «Πλοία αναψυχής και άλλες διατάξεις». Η εκμετάλλευση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής επιτρέπεται μόνον με ολική ναύλωση διάρκειας τουλάχιστον δώδεκα (12) ωρών και έχει ως αποκλειστικό σκοπό την αναψυχή ή και περιήγηση. Ολική ή μερική ναύλωση για μεταφορά προσώπων με εισιτήριο ή πραγμάτων με ναύλο απαγορεύεται. Η σύμβαση ολικής ναύλωσης έχει ως αντικείμενο τη χρήση του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής μόνο για αναψυχή ή και περιήγηση. Η σύμβαση αποδεικνύεται εγγράφως με την κατάρτιση ναυλοσύμφωνου, το υπόδειγμα του οποίου έχει καθορισθεί στην ΕτΚ (ΦΕΚ τ. Β' 1124/30.08.2001). Η θεώρηση του ναυλοσύμφωνου πραγματοποιείται από τις Λιμενικές Αρχές και ένα...