Νικόλαος Θ. Κωνσταντινίδης, Η ευθύνη του υπερθεματιστή πλοίου για προγενέστερα χρέη προς τον ΟΛΠ ΑΕ

ΠΕΙΡΑΪΚΗ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ

Τεύχος 2/2017, Απρίλιος - Μάιος - Ιούνιος 2017

Τριμηναία Νομική Επιθεώρηση Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιώς

Οι συνδρομές του περιοδικού γίνονται από τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά

Απόσπασμα

Νικόλαος Θ. Κωνσταντινίδης, ΔΝ, Δικηγόρος, Αναπληρωτής Προϊστάμενος Νομικού Τμήματος ΟΛΠ ΑΕ [1] Το ζήτημα της ευθύνης ή μη του υπερθεματιστή, για χρέη προς τον ΟΛΠ ΑΕ, προγενέστερα του πλειστηριασμού ενός πλοίου στη θαλάσσια λιμενική περιοχή Πειραιά, απαιτείται να διερευνηθεί λαμβάνοντας υπ’ όψιν, το ιδιόμορφο καθεστώς του ΟΛΠ ΑΕ (1). Η έρευνα, αυτή, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι, θεμελιώνεται ευθύνη του υπερθεματιστή (2), λόγω και της υπάρξεως νεότερης, ειδικής, νομοθεσίας περί ΟΛΠ ΑΕ (3). 1. Νομικο καθεστώς ΟΛΠ ΑΕ: από δημόσιο σε ιδιωτικό χαρακτήρα Α. Ο «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς» (ΟΛΠ), ο οποίος αποτελεί το φορέα που είναι επιφορτισμένος με τη διαχείριση και λειτουργία του θαλασσίου λιμένα του Πειραιά, ιδρύθηκε αρχικά ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με τον Ν 4748/1930 (ΦΕΚ Α΄ 166) και αναμορφώθηκε με τον Αναγκαστικό Νόμο 1559/1950 περί Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΦΕΚ Α΄ 252), ο οποίος κυρώθηκε με τον Ν 1630/1951 (ΦΕΚ Α΄ 8). Το 1999, και συγκεκριμένα με το άρθρο πρώτο (παρ. 1) του Ν 2688/1999 περί μετατροπής του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης σε ανώνυμες εταιρίες, ο ΟΛΠ μετατράπηκε σε ανώνυμη εταιρία. Η λειτουργία του ΟΛΠ, που εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών το 2003 με διάθεση από το Ελληνικό Δημόσιο ποσοστού 25,5% εκ των μετοχών του,...

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.