ΔΕΚ συνεκδ. υπόθ. C-236/2008 έως C-238/2008, απόφ. της 23.3.2010 [Σήματα. Διαδίκτυο. Διαφήμιση με τη χρήση λέξεων - κλειδιών]
Απόσπασμα
Η γενική αρχή του «μη ελέγχου» για τις υπηρεσίες της Οδηγίας 2000/31/ΕΚ («Οδηγία για το ηλεκτρονικό εμπόριο»), έχει την έννοια ότι ο κανόνας του άρθρου αυτού έχει εφαρμογή στον παρέχοντα υπηρεσία αντιστοίχησης στο Διαδίκτυο όταν ο εν λόγω παρέχων δεν είχε ενεργό ρόλο που θα του επέτρεπε να έχει γνώση ή έλεγχο των αποθηκευμένων στοιχείων. Εάν δεν είχε τέτοιο ρόλο, ο εν λόγω πάροχος δεν έχει ευθύνη για τα στοιχεία που αποθήκευσε κατόπιν αιτήματος διαφημιζόμενου, εκτός εάν, έχοντας λάβει γνώση του παράνομου χαρακτήρα των στοιχείων αυτών ή των δραστηριοτήτων του εν λόγω διαφημιζόμενου, δεν προέβη αμέσως σε ενέργειες για να τα αποσύρει ή να καταστήσει αδύνατη την πρόσβαση σ’ αυτά.Google France SARL, Google Inc. κατά Louis Vuitton, Malletier SA (C-236/2008) και Google France SARL κατά Viaticum SA, Luteciel SARL (C-237/2008) και Google France SARL κατά Centre national de recherche en relations humaines (CNRRH) SARL, Pierre-Alexis Thonet, Bruno Raboin, Tiger SARL (C-238/2008) Διατάξεις: άρθρα 5 Οδηγίας 89/104/ΕΟΚ, 9 Κανονισμού (ΕΚ) 40/94, 14 Οδηγίας 2000/31/ΕΚ Απόφαση 1. Οι αιτήσεις για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως αφορούν την ερμηνεία του άρθρου 5 παρ. 1 και 2 της πρώτης Οδηγίας 89/104/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 21ης Δεκεμβρίου 1988, για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών...