ΜΠρΑθ 6301/2005 Ασφαλιστικά μέτρα [Παραπλανητική έντυπη διαφήμιση] (σημ. Ε. Παναγιωτίδου)
Απόσπασμα
Πρόεδρος: Α. Λιάκου, Πρόεδρος Πρωτοδικών Δικηγόροι: Δ. Προκοπίου, Π. Χαρτοκόλλης Έντυπη διαφήμιση. Διαφήμιση με φωτογραφίες, που δεν απεικονίζουν τα προϊόντα του διαφημιζομένου, αλλά του ανταγωνιστή. Το περιεχόμενο των φωτογραφιών εξομοιώνεται με «δήλωση» και υπάγεται στις ρυθμίσεις του άρθρου 3 Ν 146/1914. Παράθεση αναληθούς πελατολογίου. Διαφήμιση παραπλανητική και αθέμιτη. Από τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ. 1 και 2 του Ν 2251/1994 προκύπτει ότι διαφήμιση είναι κάθε ανακοίνωση, που γίνεται στα πλαίσια εμπορικής, βιομηχανικής, βιοτεχνικής ή επαγγελματικής δραστηριότητας με στόχο την προώθηση της διάθεσης αγαθών ή υπηρεσιών, απαγορεύεται δε κάθε διαφήμιση, το περιεχόμενο ή η μορφή της οποίας προκαλεί ή ενδέχεται να προκαλέσει πλάνη στα πρόσωπα, στα οποία απευθύνεται ή στων οποίων τη γνώση περιέρχεται και εξαιτίας της πλάνης αυτής μπορεί να επηρεάσει την οικονομική τους συμπεριφορά (παραπλανητική διαφήμιση). Σύμφωνα με την παρ. 3 περ. α΄ και γ΄ του ως άνω άρθρου 9 του Ν 2251/1994, για να κριθεί αν μια διαφήμιση είναι παραπλανητική, λαμβάνονται υπόψη τα όλα στοιχεία της, ιδίως δε και οι ενδείξεις σχετικά με την ιδιότητα, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του αγαθού, όπως η διαθεσιμότητα, η φύση, η εκτέλεση, η σύνθεση, η μέθοδος και η ημερομηνία κατασκευής ή παροχής, η καταλληλότητα, οι χρήσεις, η ποσότητα, οι προδιαγραφές κ.λπ., καθώς...