ΣτΕ 201/2016 (Τμ. Δ΄) [Συγκεκαλυμμένη διαφήμιση]
Απόσπασμα
ΣΥΓΚΕΚΑΛΥΜΜΕΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. Περίπτωση συγκεκαλυμμένης διαφήμισης εταιρείας παραγωγής ειδών διατροφής, καίτοι για την επίμαχη τηλεοπτική εκπομπή υπήρχε ένδειξη για τοποθέτηση προϊόντος. Ορθά αιτιολογείται η απόφαση του ΕΣΡ.Πρόεδρος: Ε. Σαρπ, Αντιπρόεδρος ΣτΕ Εισηγήτρια: Χρ. Σιταρά, Πάρεδρος ΣτΕ Δικηγόροι: Κ. Μίντζηρας, Α. Δημητρακοπούλου, Πάρεδρος ΝΣΚ Διατάξεις: άρθρα 2, 10, 12 ΠΔ 109/2010 ΣΥΓΚΕΚΑΛΥΜΜΕΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. Περίπτωση συγκεκαλυμμένης διαφήμισης εταιρείας παραγωγής ειδών διατροφής, καίτοι για την επίμαχη τηλεοπτική εκπομπή υπήρχε ένδειξη για τοποθέτηση προϊόντος. Ορθά αιτιολογείται η απόφαση του ΕΣΡ. [...] 2. Επειδή, με την αίτηση αυτή ζητείται η ακύρωση της 341/20.6.2012 απόφασης του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος της αιτούσας εταιρίας, ιδιοκτήτριας του τηλεοπτικού σταθμού «ΣΚΑΪ», η διοικητική κύρωση της σύστασης να μην προβάλλει συγκεκαλυμμένες διαφημίσεις, με απειλή επιβολής αυστηρότερων κυρώσεων. [...] 4. Επειδή, εξάλλου, η περ. ιγ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ΠΔ 109/2010 ορίζει ότι τοποθέτηση προϊόντος είναι «Κάθε μορφή οπτικοακουστικής εμπορικής ανακοίνωσης που συνίσταται στην παρουσίαση ή στην αναφορά προϊόντος, υπηρεσίας ή του εμπορικού σήματος, ώστε να εμφανίζεται μέσα σε συγκεκριμένο πρόγραμμα, έναντι πληρωμής ή αναλόγου ανταλλάγματος» και το άρθρο 12 του ίδιου ΠΔ/τος με τίτλο «τοποθέτηση προϊόντος» ορίζει ότι [...] 5. Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης προκύπτει...