ΣτΕ 2609/2010 Τμ. Ε΄ [Καθορισμός υψομετρικής στάθμης οδών - Αρμοδιότητα]

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΔΙΚΑΙΟ

Τεύχος 3/2010, Ιούλιος - Αύγουστος - Σεπτέμβριος

Φυσικό Περιβάλλον - Ενέργεια - Χωροταξία - Πολεοδομία - Δόμηση - Δημόσια Έργα - Μνημεία

Εκδίδεται από το 1997 - Τριμηνιαία έκδοση

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Με τις διατάξεις των άρθρων 20 παρ. 1 ΠΔ της 3-22.4.1929 (όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με τα ΒΔ της 9.8-30.9.1955, ΝΔ 8/1973 και Ν 1577/1985), 4 ΝΔ της 17.7-16.8.1923 και 10 παρ. 3 Ν 1577/1985 (ΓΟΚ/1985) θεσπίζεται παράλληλη αρμοδιότητα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης να καθορίζουν την υψομετρική θέση των οδών και άλλων κοινοχρήστων χώρων, με την κατάρτιση σχετικής υψομετρικής μελέτης ή σε περίπτωση αδυναμίας κατάρτισής της από τις υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή Κοινότητας, με την έγκριση τέτοιας μελέτης που συντάχθηκε από ιδιώτη μηχανικό, εφ΄ όσον η θέση αυτή δεν έχει καθοριστεί κατά την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου ή εκ των υστέρων από τον Υπουργό Συγκοινωνιών (ήδη ΠΕΧΩΔΕ). Ο οικείος Δήμος ή Κοινότητα έχει υποχρέωση, ύστερα από σχετική αίτηση ενδιαφερομένου ιδιοκτήτη, να καθορίζει την υψομετρική θέση οδού ή σε περίπτωση που υπάρχει ήδη οριστικώς διαμορφωμένο πεζοδρόμιο, να προσδιορίζει τη στάθμη του πεζοδρομίου αυτού, αν δεν γίνει δε καθορισμός της υψομετρικής θέσης της οδού ή δεν βεβαιωθεί η στάθμη του οριστικώς διαμορφωμένου πεζοδρομίου, από την οποία υπολογίζεται κατά νόμον το ύψος της πρόσοψης των οικοδομών, δεν είναι επιτρεπτή η χορήγηση οικοδομικής αδείας για οικόπεδο που έχει πρόσωπο στην οδό αυτή. Οι σχετικές διαφορές, μετά την έναρξη της ισχύος του Ν 2944/2001, υπάγονται στην ακυρωτική δικαιοδοσία των τριμελών διοικητικών Εφετείων. Οι προϋποθέσεις καθορισμού της υψομετρικής θέσης οδού ή της στάθμης του οριστικώς διαμορφωμένου πεζοδρομίου, ως απαραίτητης προϋπόθεσης για την έκδοση οικοδομικής άδειας, συνάπτονται στενά με τις προϋποθέσεις έκδοσης αυτής της τελευταίας. Προκειμένου συνεπώς να προβεί η αρμόδια δημοτική ή κοινοτική αρχή στον ανωτέρω καθορισμό, απαιτείται η προσκομιδή τοπογραφικού διαγράμματος του οικοδομικού τετραγώνου, όπου το ακίνητο συντασσόμενου, όπως απαιτείται και για το τοπογραφικό διάγραμμα, το οποίο υποβάλλεται για την έκδοση της οικοδομικής άδειας που θα εκδοθεί ύστερα από τον καθορισμό αυτό. Αν ανακύπτουν αμφιβολίες ως προς την κυριότητα ή τα όρια του ακινήτου, για το οποίο ζητείται ο προαναφερόμενος καθορισμός ή γενικά, εμπράγματα δικαιώματα που ασκούν επιρροή σε οιοδήποτε θέμα ανάγεται στη δόμησή του, η ανωτέρω αρχή, προκειμένου να προβεί σε αυτόν, οφείλει να ερευνήσει και κρίνει παρεμπιπτόντως το κρίσιμο ζήτημα βάσει των στοιχείων, τα οποία όχι απλώς παραθέτουν στη σχετική αίτησή τους, αλλά θέτουν υπ΄ όψη της οι ενδιαφερόμενοι, ενώ η οριστική επίλυση του ζητήματος ανήκει στα πολιτικά δικαστήρια. Διαφορές από ατομικές διοικητικές πράξεις που αφορούν ανάκληση μη συντελεσμένων απαλλοτριώσεων ακινήτων ή άρση διατηρουμένων επί μακρόν ρυμοτομικών βαρών ακινήτων, από 1.1.2002, ανήκουν στην αρμοδιότητα των τριμελών διοικητικών Πρωτοδικείων, στην Περιφέρεια των οποίων βρίσκεται το επίδικο ακίνητο.

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.