ΣτΕ 11/2009 Πρακτικό Συνεδριάσεως Τριμελούς Συμβουλίου (άρθ. 2 Ν 3068/2002)

ΘΕΩΡΙΑ & ΠΡΑΞΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

Τεύχος 7/2009, Ιούλιος

Συνταγματικό - Διοικητικό και Ευρωπαϊκό Δίκαιο

Περιοδική έκδοση νομολογίας, νομοθεσίας, αρθρογραφίας & πρακτικής

Εκδίδεται από το 2008 - Μηνιαία έκδοση

Αγόρασέ το στο nb.org

ΦΠ €110.00
ΝΠ €160.00 *

* Οι τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Η υποβολή αίτησης στο Συμβούλιο Συμμόρφωσης συνεπάγεται υποχρεωτικώς την κίνηση της διαγραφομένης στο νόμο διαδικασίας με απόφανση του οικείου Συμβουλίου Συμμόρφωσης, το οποίο συγκροτείται από ανώτατους δικαστές της οικείας δικαιοδοσίας. Εάν τυχόν η διοίκηση εμμένει στην άρνησή της να συμμορφωθεί με δικαστική απόφαση, το Συμβούλιο καταλογίζει σε βάρος της χρηματικό ποσό, που εισπράττεται από τον αιτούντα, το οποίο συνιστά μέσο εξαναγκασμού της διοίκησης σε συμμόρφωση και επιβάλλεται επαναληπτικώς μέχρις της αυτούσιας και πλήρους συμμορφώσεως της διοίκησης. Δεν πρόκειται για αποζημίωση του ενδιαφερομένου, που επιδιώκει την συμμόρφωση, καταβαλλομένη λόγω της μη εκτελέσεως και αντί της εκτελέσεως της δικαστικής αποφάσεως, αλλά κύρωση, που στόχο έχει τον εξαναγκασμό της διοίκησης να προβεί στην εκτέλεση της απόφασης, ενώ η υποχρέωση της διοίκησης προς συμμόρφωση παραμένει και μετά την καταβολή του καταλογισθέντος εις βάρος της χρηματικού ποσού ακεραία. Επομένως, το Συμβούλιο Συμμόρφωσης έχει εξοπλισθεί με την εξουσία να απευθύνει επιταγές στη μη συμμορφουμένη διοίκηση, η δε διοίκηση υποχρεούται να συμμορφωθεί με τη δοθείσα εντολή και ουδόλως εναπόκειται τούτο στην διακριτική της ευχέρεια. Ενόψει των ανωτέρω, η νομοθετική ρύθμιση για το Συμβούλιο Συμμορφώσεως προβλέπει την ύπαρξη αποτελεσματικής προσφυγής, κατά την έννοια του άρθρου 13 της ΕΣΔΑ, καθ’ όσον αφορά την ύπαρξη μιας εθνικής αρχής ικανής να εξασφαλίσει την αποτελεσματική δικαστική προστασία στο ζήτημα της εκτελέσεως των δικαστικών αποφάσεων. Εν προκειμένω, εφόσον η αιτούσα διορίσθηκε τελικά σε συμμόρφωση με ακυρωτική απόφαση σε συσταθείσα προσωποπαγή θέση ειδικού ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας, αναγκαίο περιεχόμενο της εν λόγω συμμορφώσεως -και, συνακόλουθα, συνταγματική υποχρέωση της διοίκησης- αποτελούσε περαιτέρω η πρόσδοση αναδρομικής ισχύος στον διορισμό αυτόν ως προς όλες τις συνέπειες, ώστε η αιτούσα να βρεθεί στη θέση που θα ευρίσκετο, αν δεν είχε μεσολαβήσει ο παράνομος, κατά τη δικαστική απόφαση, και ακυρωθείς με αυτήν αποκλεισμός της. Ως εκ τούτου, η επιχειρηθείσα εν προκειμένω συμμόρφωση του δήμου είναι πλημμελής.

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.