ΕΔΔΑ Προσφυγή 36963/2006 απόφαση της 25.6.2009, Υπόθεση Ζουμπουλίδης κατά Ελλάδας

ΘΕΩΡΙΑ & ΠΡΑΞΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

Τεύχος 7/2009, Ιούλιος

Συνταγματικό - Διοικητικό και Ευρωπαϊκό Δίκαιο

Περιοδική έκδοση νομολογίας, νομοθεσίας, αρθρογραφίας & πρακτικής

Εκδίδεται από το 2008 - Μηνιαία έκδοση

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Η έννοια του «αγαθού», όπως διατυπώνεται στο πρώτο μέρος του άρθρου 1 του 1ου ΠΠ ΕΣΔΑ, έχει αυτόνομη έννοια και δεν περιορίζεται στην ιδιοκτησία μόνο υλικών αγαθών. Σε κάθε υπόθεση πρέπει να εξετάζεται αν οι εκάστοτε συνθήκες, θεωρούμενες στο σύνολό τους, καθιστούν τον προσφεύγοντα δικαιούχο ενός πραγματικού δικαιώματος, προστατευόμενου από το άρθρο 1 του 1ου ΠΠ ΕΣΔΑ. Η διετής παραγραφή των απαιτήσεων κατά του δημοσίου δυνάμει του άρθρου 90 παρ. 3 του Ν 2362/1995 (ΚΔΛ) συνιστά μία εξαίρεση στο αστικό δίκαιο, το οποίο διέπει κατά κανόνα τις εργατικές διαφορές και το οποίο δεν εφαρμόζεται στις περιπτώσεις απαιτήσεων κατά του δημοσίου. Εισάγεται αδικαιολόγητη δυσμενής διαφοροποίηση σε βάρος εκείνων που έχουν αξιώσεις κατά του δημοσίου εκ του γεγονότος ότι η προθεσμία, εντός της οποίας το δημόσιο μπορεί να διεκδικήσει τις αξιώσεις του, είναι σημαντικά μακρύτερη σε σχέση με τις προθεσμίες που προβλέπονται για την προβολή απαιτήσεων κατ’ αυτού. Μόνο το δημοσιονομικό συμφέρον του δημοσίου δεν μπορεί να αφομοιωθεί σε ένα γενικότερο δημόσιο συμφέρον που θα μπορούσε να δικαιολογήσει παραβίαση των δικαιωμάτων του πολίτη. Εξάλλου, μόνη η επίκληση του γενικού συμφέροντος έγκαιρης ισοσκέλισης των υποχρεώσεων του δημοσίου δεν αρκεί για να καθοριστεί κατά προνομιακό για το δημόσιο τρόπο η ημέρα, κατά την οποία ξεκινά ο υπολογισμός των νόμιμων τόκων στο επιδικασθέν ποσό (έναρξη τοκοφορίας από την επίδοση της αγωγής) σε κάποιο εργαζόμενο στο δημόσιο με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.Κατά συνέπεια η εφαρμογή από τα εθνικά δικαστήρια ειδικών διατάξεων (άρθρα 90 παρ. 3 Ν 2362/1995, 21 ΝΔ της 26.6/10.7.1944), προνομιακών για τα συμφέροντα του δημοσίου, έβλαψε το δικαίωμα του προσφεύγοντος στο σεβασμό της περιουσίας του και διατάραξε τη δίκαιη ισορροπία μεταξύ προστασίας της περιουσίας και απαιτήσεων του δημοσίου συμφέροντος κατά παραβίαση του άρθρου 1 του 1ου ΠΠ της ΕΣΔΑ.

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.