ΣτΕ 2/2010 σε Ολομέλεια και Συμβούλιο

ΘΕΩΡΙΑ & ΠΡΑΞΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

Τεύχος 3/2010, Μάρτιος

Συνταγματικό - Διοικητικό και Ευρωπαϊκό Δίκαιο

Περιοδική έκδοση νομολογίας, νομοθεσίας, αρθρογραφίας & πρακτικής

Εκδίδεται από το 2008 - Μηνιαία έκδοση

Αγόρασέ το στο nb.org

ΦΠ €110.00
ΝΠ €160.00 *

* Οι τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Οι διατάξεις του άρθρου 1 του σχεδίου νόμου «Επιλογή δικαστικών λειτουργών στις κορυφαίες θέσεις της Δικαιοσύνης και επαναφορά της αρχής του αυτοδιοίκητου των δικαστηρίων», με τις οποίες προβλέπεται ότι το Υπουργικό Συμβούλιο ασκεί την κατά το άρθρο 90 παρ. 5 Συντ. αρμοδιότητά του κατόπιν γνώμης της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής δεν συνάδει κατά τη γνώμη της Ολομέλειας προς το Σύνταγμα (αντίθ. μειοψ., ειδικ. γνωμ.). Ομοίως, το άρθρο 2 του σχεδίου νόμου κατά το μέρος που προβλέπει ότι το Υπουργικό Συμβούλιο ασκεί την κατά το άρθρο 90 παρ. 5 Συντ. αρμοδιότητά του, επί προαγωγής στη θέση του Γενικού Επιτρόπου των διοικητικών δικαστηρίων, κατόπιν γνώμης της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής, δεν συνάδει, κατά τη γνώμη της Ολομέλειας, προς το Σύνταγμα (αντίθ. μειοψ.). Ωστόσο, η διάταξη του άρθρου 2 κατά το μέρος που προβλέπει, τροποποιώντας το άρθρο 63 παρ. 7 του ΚΟΔΚΔΛ, ότι η προαγωγή στη θέση του Γενικού Επιτρόπου των διοικητικών δικαστηρίων χωρεί με επιλογή μεταξύ των μελών της Γενικής Επιτροπείας που έχουν συνολική τετραετή υπηρεσία στους βαθμούς του Επιτρόπου και του Αντεπιτρόπου ή μεταξύ των Προέδρων Εφετών διοικητικών δικαστηρίων που έχουν τετραετή υπηρεσία στο βαθμό αυτό, είναι συμβατή με το Σύνταγμα, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος ότι ο απαιτούμενος χρόνος υπηρεσίας στους ανωτέρω βαθμούς (τετραετία) δεν περιορίζει υπέρμετρα τα περιθώρια επιλογής που πρέπει να διαθέτει το Υπουργικό Συμβούλιο. Περαιτέρω, οι διατάξεις του άρθρου 4 του σχεδίου είναι συμβατές με το Σύνταγμα (ειδικ. γνωμ.). Προτείνεται να επανεξεταστεί εάν είναι σκόπιμη η θέσπιση της ρύθμισης του άρθρου 4 κατά το μέρος που αντικαθιστά την παρ. 6 του άρθρου 15 του ΚΟΔΚΔΛ (ειδικ. γνωμ.). Τέλος, οι θεσπιζόμενες με το άρθρο 7 μεταβατικές διατάξεις δεν προσκρούουν σε συνταγματική διάταξη, δεδομένου ότι με το άρθρο 4 του σχεδίου θεσπίζεται πλέον ως πάγιο το νέο σύστημα. Προτείνεται οι νέες ρυθμίσεις να ισχύσουν από το προσεχές δικαστικό έτος 2010-2011 (ειδικ. γνωμ.).

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.