ΣτΕ Ολ 3578/2010

ΘΕΩΡΙΑ & ΠΡΑΞΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

Τεύχος 1/2011, Ιανουάριος

Συνταγματικό - Διοικητικό και Ευρωπαϊκό Δίκαιο

Περιοδική έκδοση νομολογίας, νομοθεσίας, αρθρογραφίας & πρακτικής

Εκδίδεται από το 2008 - Μηνιαία έκδοση

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Με το άρθρο 15 Συντ. δεν θεσπίζεται ατομικό δικαίωμα ίδρυσης ραδιοφωνικού και τηλεοπτικού σταθμού, αλλά η διαμόρφωση του δικαιώματος επαφίεται στον κοινό νομοθέτη και η ρύθμισή του θέματος τελεί υπό τους περιορισμούς της παρ. 2 του άρθρου αυτού. Η διάταξη του άρθρου 17 παρ. 1 του Ν 2644/1998 για τη νομιμοποίηση της λειτουργίας ορισμένων παρανόμως λειτουργούντων τηλεοπτικών σταθμών που θεωρούνται υπό προθεσμία ως νομίμως λειτουργούντες θεσπίστηκε σε χρόνο κατά τον οποίο είχαν κινηθεί με την έκδοση προκηρύξεων και ήταν σε εξέλιξη διαγωνιστικές διαδικασίες κατά τις πάγιες διατάξεις του Ν 2328/1995, η ολοκήρωση των οποίων αναμενόταν σε σχετικά βραχύ χρονικό διάστημα. Το καθεστώς λειτουργίας των ίδιων τηλεοπτικών σταθμών παρατάθηκε επ’ αόριστον με το άρθρο 19 του Ν 3051/2001. Η επ’ αόριστον ανοχή λειτουργίας τηλεοπτικών σταθμών που ιδρύθηκαν και λειτούργησαν παρανόμως αντίκειται στο Σύνταγμα, δεδομένου ότι αντιβαίνει στην συνταγματική αρχή του κράτους δικαίου, από το οποίο απορρέει η υποχρέωση του Κράτους να εγγυάται υπέρ των πολιτών την πιστή εφαρμογή και να προασπίζει τα δημόσια αγαθά. Η προσωρινή ανοχή λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών καθίσταται πλέον ο κανόνας, παραμερίζοντας το πάγιο και εναρμονισμένο προς το άρθρο 15 παρ. 1 του Συντ. νομοθετικό καθεστώς. Η επίμαχη διάταξη κατά το χρόνο της θέσπισής της ήταν αντισυνταγματική. Σε κάθε περίπτωση μετά την παρέλευση των αναφερόμενων ετών, ήτοι 10 περίπου έτη μετά την θέσπιση του Ν 2328/1995, επτά έτη μετά τη δημοσίευση των πρώτων προκηρύξεων και 3 έτη μετά τη θέση σε ισχύ των διατάξεων του άρθρου 19 παρ. 2 και 3 του Ν 3051/2002, τα χρονικά όρια της συνταγματικής ανοχής είχαν πλέον εξαντληθεί και η επίμαχη διάταξη είχε καταστεί αντισυνταγματική και ανίσχυρη, διότι η διατήρησή της σε ισχύ θα ήταν αντίθετη στο Σύνταγμα.

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.