ΣτΕ Ολ 1210/2010 (περίλ.)[παρατ. Ι. Πιτσιρίκος]

ΘΕΩΡΙΑ & ΠΡΑΞΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

Τεύχος 2/2012, Φεβρουάριος

Συνταγματικό - Διοικητικό και Ευρωπαϊκό Δίκαιο

Περιοδική έκδοση νομολογίας, νομοθεσίας, αρθρογραφίας & πρακτικής

Εκδίδεται από το 2008 - Μηνιαία έκδοση

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

α) Τράπεζες και αίτηση ακυρώσεως της ΥΑ (Ανάπτυξης) Ζ1-798/25.6.2008 (ΦΕΚ Β΄ 1353/ 11.7.2008), περί απαγόρευσης αναγραφής ορισμένων ΓΟΣ που είχαν κριθεί ως καταχρηστικοί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις επί αγωγών ενώσεων καταναλωτών, σε συμβάσεις που συνάπτουν τα πιστωτικά ιδρύματα με τους καταναλωτές. Η εξουσιοδοτική διάταξη παρέχει στον Υπουργό Ανάπτυξης μόνο την αρμοδιότητα να διαπιστώσει την ύπαρξη αμετάκλητης δικαστικής απόφασης και να καταστήσει περιεχόμενο της κανονιστικής ρύθμισης τις κρίσεις της απόφασης αυτής, από τις οποίες παράγεται δεδικασμένο ή ιδιότυπη δεσμευτικότητα, χωρίς να μπορεί να εκφέρει ιδία κρίση σχετικά με τη δικαστική απόφαση. Αντίθετη μειοψηφία. Τρίτοι βλαπτόμενοι από τις ρυθμίσεις της κανονιστικής ΥΑ, αλλά και από τις κρίσεις της δικαστικής απόφασης που αποτέλεσε το έρεισμά της, έχουν το δικαίωμα να ασκήσουν τριτανακοπή κατά της δικαστικής απόφασης. β) Η εξουσιοδοτική διάταξη της παρ. 21 του άρθρου 10 του Ν 2251/1994 έχει ως γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, είναι ειδική και ορισμένη, νομίμως καθίσταται αρμόδιο όργανο ο Υπουργός Ανάπτυξης κι όχι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και δεν παραβιάζει τις Συντ 5 παρ. 1, 106 παρ. 2. Η κανονιστική πράξη ελέγχεται μόνον από την άποψη της τήρησης των όρων της εξουσιοδοτικής διάταξης, καθώς και της τυχόν υπέρβασης των ορίων της εξουσιοδότησης. Η λήψη υπόψη και η εκτίμηση από τη διοίκηση κριτηρίων τιθεμένων από την εξουσιοδοτική διάταξη μπορεί να προκύπτει από τις σχετικές προπαρασκευαστικές πράξεις ή και άλλα στοιχεία του φακέλλου. Ο Υπουργός Ανάπτυξης έλαβε υπόψη και εκτίμησε το δημόσιο συμφέρον κατά την άσκηση της αρμοδιότητάς του. Η υπουργική απόφαση δεν έχει εκδοθεί καθ’ υπέρβαση της εξουσιοδότησης. γ) Δεν έχει αναδρομική ισχύ η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση. Δικαστικός έλεγχος της τήρησης της αρχής της αναλογικότητας. Η διοίκηση κατά την χρήση της εξουσιοδότησης δεν παραβίασε την αρχή αυτή.

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.