ΣτΕ Ολ 216/2016 [παρατ. Ε. Γαληνού]

ΘΕΩΡΙΑ & ΠΡΑΞΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

Τεύχος 1/2016, Ιανουάριος

Συνταγματικό - Διοικητικό και Ευρωπαϊκό Δίκαιο

Περιοδική έκδοση νομολογίας, νομοθεσίας, αρθρογραφίας & πρακτικής

Εκδίδεται από το 2008 - Μηνιαία έκδοση

Αγόρασέ το στο nb.org

ΦΠ €110.00
ΝΠ €160.00 *

* Οι τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Με τον Ν 4254/2014 καταργήθηκε από 1.1.2015 η προβλεπόμενη εισφορά επί των ασφαλίστρων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, η οποία αποτελούσε και τον σημαντικότερο (από πλευράς εσόδων) πόρο του αιτούντος Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλιση Επικούρησης Ασφαλιστών και Προσωπικού Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων (ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ). Οι ρυθμίσεις της παρ. 1 του άρθρου 5 του Ν 4225/2014 ως προς τον υπολογισμό της εισφοράς εργοδότη και ασφαλισμένου εφαρμόζονται, όπως ρητώς αναφέρεται στη διάταξη αυτή, σε ταμεία, τομείς και κλάδους επικουρικής ασφαλίσεως που έχουν ενταχθεί στο ΕΤΕΑ. Δεν εφαρμόζονται, όμως, εφόσον δεν υπάρχει ρητή διάταξη, σε ταμεία, τομείς και κλάδους που έχουν εξαιρεθεί από την ένταξη στο ΕΤΕΑ και έχουν μετατραπεί αυτοδίκαια, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 36 παρ. 4 του Ν 4052/2012, σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου υποχρεωτικής ασφαλίσεως κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 7 και 8 του Ν 3029/2002 περί Ταμείων Επαγγελματικής Ασφαλίσεως (ΤΕΑ). (μειοψ.). Εφόσον το αιτούν Ταμείο έχει εξαιρεθεί από την ένταξη στο ΕΤΕΑ και έχει μετατραπεί σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου υποχρεωτικής ασφαλίσεως κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 7 και 8 του Ν 3029/2002, δεν υπάρχει δε ρητή διάταξη για την εφαρμογή του άρθρου 5 του Ν 4225/2014 σ’ αυτή την κατηγορία των ΝΠΙΔ για την αναπλήρωση του πόρου που καταργήθηκε με τον Ν 4254/2014 δεν εφαρμόζεται η παρ. 1 του άρθρου 5 του Ν 4225/2014 που ορίζει τον υπολογισμό της εισφοράς του εργοδότη και του ασφαλισμένου για το ΕΤΕΑ. (μειοψ.). Με την προσβαλλόμενη πράξη ορίζεται, σε αντίθεση προς την προεκτεθείσα έννοια της παρ. 1 του άρθρου 5 του Ν 4225/2014, ότι η ελάχιστη υποχρεωτική εισφορά που ισχύει για το αιτούν Ταμείο είναι αυτή που ισχύει για το υποχρεωτικό δημόσιο σύστημα επικουρικής ασφαλίσεως, δηλαδή αυτή που προβλέπεται στη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 5 του Ν 4225/2014 για το ΕΤΕΑ. Με το περιεχόμενο όμως αυτό, η προσβαλλόμενη πράξη θέτει νέα κανονιστική ρύθμιση χωρίς νόμιμο έρεισμα. (μειοψ.). Η προσβαλλόμενη πράξη, αν και είναι ανυπόστατη, διότι δεν έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, είναι ακυρωτέα, για λόγους ασφαλείας του δικαίου, ώστε να διαπιστωθεί το ανίσχυρο αυτής. Δεκτή η αίτηση, απορρίπτεται η παρέμβαση (μειοψ.).

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.