ΣτΕ 138/2013 Τμ. Β΄ [Δημοτικά τέλη διαφήμισης],

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

Τεύχος 92/2013, Απρίλιος 2013

Λογιστική - Φορολογία - Εργατικά - Ασφαλιστικά - Εταιρική δράση

Εκδίδεται από το 2005 - Μηνιαία έκδοση

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Δημοτικά τέλη διαφήμισης ΣτΕ 138/2013 Τμ. Β΄ Το δημοτικό «τέλος» διαφήμισης δεν έχει τον χαρακτήρα ανταποδοτικού τέλους, καθώς δεν αποτελεί αντάλλαγμα για την παροχή από τον ΟΤΑ κάποιας ιδιαίτερης υπηρεσίας ειδικώς προς τα βαρυνόμενα με το τέλος πρόσωπα ή για την ιδιαίτερη χρήση από τα πρόσωπα αυτά δημόσιου πράγματος, αλλά συνιστά στην πραγματικότητα φόρο, επιβαλλόμενο προς αντιμετώπιση των εν γένει δαπανών λειτουργίας των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και αύξηση των εσόδων αυτών προς επίτευξη του σκοπού τους. Συνεπώς, η παρεχόμενη εξουσιοδότηση προς τα οικεία δημοτικά ή κοινοτικά συμβούλια, για τον καθορισμό, με την έκδοση κανονιστικών αποφάσεων, του ύψους των κατά κατηγορίες διαφήμισης καταβλητέων τελών συνιστά εξουσιοδότηση για καθορισμό φορολογικών συντελεστών, εντός των διαγραφόμενων από την εξουσιοδοτική ρύθμιση ορίων, η οποία αντιβαίνει στο άρθρο 78 του Συντάγματος. Τούτων έπεται ότι η κανονιστική απόφαση του Δήμου Αθηναίων, κατά το μέρος που αφορά στον καθορισμό τέτοιων συντελεστών, βάσει των οποίων επιβλήθηκαν σε βάρος της αναιρεσείουσας τα επίδικα τέλη διαφήμισης, είναι παράνομη, ως ερειδόμενη σε νομοθετική εξουσιοδότηση που αντίκειται στο άρθρο 78 του Συντάγματος (η υπόθεση παραπέμπεται στην Ολομέλεια).

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.