Μηνιαίο επίδομα τρίτου τέκνου - Απαγόρευση διακρίσεων λόγω ιθαγένειας, με σχόλιο Ελ. Μυλωνά
Απόσπασμα
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ Μηνιαίο επίδομα τρίτου τέκνου - Απαγόρευση διακρίσεων λόγω ιθαγένειας ΣτΕ 1485/2016 Τμ. Α΄ επταμ. Το προβλεπόμενο με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 63 του Ν 1892/1990 επίδομα τρίτου παιδιού αποτελεί, ταυτόχρονα, κοινωνικό πλεονέκτημα και παροχή κοινωνικής ασφάλισης κατά την έννοια των Κανονισμών 1612/1968 και 1408/1971. Στις διατάξεις του άρθρου 63 παρ. 1 του Ν 1892/1990, με τις οποίες ορίζεται η μητέρα ως η κατ’ αρχήν δικαιούχος της παροχής του τρίτου παιδιού, δεν γίνεται μνεία στο κριτήριο της ιθαγένειας ως προϋπόθεσης λήψης της εν λόγω παροχής. Τέτοια προϋπόθεση θεσπίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 2 της Γ1α/440/1991 ΚΥΑ, με τις οποίες απαιτείται η ελληνική ιθαγένεια των τέκνων και σε ορισμένες περιπτώσεις η ελληνική ιθαγένεια της μητέρας προκειμένου να χορηγηθεί η σχετική παροχή. Από τις διατάξεις των περ. α΄, γ΄ και στ΄ της παρ. 3 του άρθρου 6 του Ν 3631/2008, καθώς και των ταυτοσήμου περιεχομένου διατάξεων των παρ. α΄, γ΄ και στ΄ του άρθρου 4 του Ν 3454/2006 περί καθορισμού δικαιούχων της χορηγούμενης μετά τη γέννηση του τρίτου παιδιού εφάπαξ παροχής, συνάγεται ότι κατ' αρχήν δικαιούχος των ως άνω επιδομάτων είναι η μητέρα, η οποία είναι Ελληνίδα ή πολίτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης , άλλως πολίτης τρίτου κράτους με...