Β. Καρκατζούνης / Λ. Μήτρου, Online διαφήμιση και προστασία προσωπικών δεδομένων
Απόσπασμα
Online διαφήμιση και προστασία προσωπικών δεδομένων Βασίλης Καρκατζούνης , Δικηγόρος LL.M., CIPP/E, Υπ. Διδάκτωρ Τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων Πανεπιστημίου Αιγαίου Λίλιαν Μήτρου , Καθηγήτρια Τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων Πανεπιστημίου Αιγαίου, Δικηγόρος Οι σύγχρονες μορφές online διαφήµισης βασίζονται στην εκτενή χρήση αναγνωριστικών στοιχείων για τη δηµιουργία λεπτοµερών προφίλ χρηστών, τα οποία στην πλειονότητα των περιπτώσεων αποτελούν προσωπικά δεδοµένα. Ο ραγδαία αυξανόμενος όγκος δεδομένων που τυγχάνουν επεξεργασίας για τους σκοπούς αυτούς, η εξέλιξη της τεχνολογίας και τα οικονομικά μοντέλα που επικράτησαν στο Διαδίκτυο συνέβαλαν στη μετάβαση από τη συμπεριφορική στην προγραμματική διαφήμιση και το Real Time Bidding. Οι κρατούσες πρακτικές online διαφήμισης βρίσκονται στο επίκεντρο κριτικής και ερευνών από εποπτικές αρχές σε σχέση με την τήρηση των κανόνων προστασίας δεδομένων, όπως η διαφάνεια, η ελαχιστοποίηση και η ασφάλεια. Παράλληλα, η αυξανόμενη αξιοποίηση αυτοματοποιημένων και αυτόνομων συστημάτων από τα εμπλεκόμενα στην αλυσίδα επεξεργασίας δεδομένων της online διαφήμισης μέρη, καθιστά πολύπλοκη την κατανόηση των ζητημάτων και την παροχή πειστικών απαντήσεων σε αυτά. Το παρόν άρθρο αποτελεί μία πρώτη προσπάθεια παρουσίασης και οριοθέτησης ορισμένων εκ των βασικών προβληματικών που σχετίζονται με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στην online διαφήμιση, καθώς και ανάλυσής τους, υπό το φως των διατάξεων του ΓΚΠΔ, της...