Ε. Αθανασόπουλος, Μεταθανάτια προστασία του δικαιώματος οικονομικής εκμετάλλευσης στοιχείων της προσωπικότητας (“right of publicity”) - Συγκριτική επισκόπηση του αμερικανικού, γερμανικού και ελληνικού δικαίου

ΔΙΤΕ (π. ΔΙΜΕΕ)

Τεύχος 1/2010, Ιανουάριος - Φεβρουάριος - Μάρτιος

Εκδίδεται από το 2004 - Τριμηνιαία έκδοση

.

• Ιδιωτικότητα & Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

• Cybersecurity – Cybercrime

• Διανοητική Ιδιοκτησία και Ονόματα Τομέα

• Ηλεκτρονικό εμπόριο και νέες μορφές συναλλαγών

• Νέες τεχνολογίες και Legal Tech

• Ηλεκτρονικές επικοινωνίες (τηλεφωνία – δίκτυα)

• Ραδιοτηλεόραση – Τύπος

• Προσβολή προσωπικότητας μέσω ΜΜΕ και Διαδικτύου

Αγόρασέ το στο nb.org

ΦΠ €98.00
ΝΠ €135.00 *

* Οι τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται την προβληματική της μεταθανάτιας (“postmortem”) προστασίας του δικαιώματος οικονομικής εκμετάλλευσης στοιχείων της προσωπικότητος (“right of publicity”), μέσω της συγκριτικής επισκόπησης του αμερικανικού, γερμανικού και ελληνικού δικαίου. Περιγράφεται το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής και της Γερμανίας με αντίστοιχη μνεία σημαντικών ad hoc δικαστικών αποφάσεων, οι οποίες ήλθαν αντιμέτωπες με το υπό μελέτη ζήτημα. Ως προς το ελληνικό δίκαιο, ερευνάται αν η μεταθανάτια προστασία του δικαιώματος οικονομικής εκμετάλλευσης στοιχείων της προσωπικότητος θα ηδύνατο ενδεχομένως να βρει νομοθετικό έρεισμα στο εδ. β΄ παρ. 1 άρθρου 57 ΑΚ ή στο εδ. 3 άρθρου 932 ΑΚ. Διαγιγνώσκεται νομοθετικό κενό στην ελληνική έννομη τάξη και ακολουθούν de lege ferenda σκέψεις.Ευάγγελος Αθανασόπουλος, Δικηγόρος, Υπ. Διδάκτωρ Αστικού Δικαίου Νομικής Αθηνών Α. Πρόλογος Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η πρόοδος της τεχνολογίας σε συνδυασμό με την εξέλιξη των ηλεκτρονικών ιδίως Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των σύγχρονων πλέον μεθόδων διαφήμισης, έχει οδηγήσει στην όλο και συχνότερη επέμβαση σε στοιχεία της προσωπικότητος, τα οποία είναι οικονομικά εκμεταλλεύσιμα και ως εκ τούτου χρησιμοποιούνται όχι μόνον για την ικανοποίηση του δικαιώματος της κοινής γνώμης για ενημέρωση, αλλά και για τη διαφημιστική προβολή και προώθηση εμπορευμάτων ή υπηρεσιών. Η προαναφερθείσα, λοιπόν, εκμετάλλευση στοιχείων της προσωπικότητος, όπως π.χ....

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.