Κρίση και μέσα ενημέρωσης

ΔΙΤΕ (π. ΔΙΜΕΕ)

Τεύχος 1/2011, Ιανουάριος - Φεβρουάριος - Μάρτιος

Εκδίδεται από το 2004 - Τριμηνιαία έκδοση

.

• Ιδιωτικότητα & Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

• Cybersecurity – Cybercrime

• Διανοητική Ιδιοκτησία και Ονόματα Τομέα

• Ηλεκτρονικό εμπόριο και νέες μορφές συναλλαγών

• Νέες τεχνολογίες και Legal Tech

• Ηλεκτρονικές επικοινωνίες (τηλεφωνία – δίκτυα)

• Ραδιοτηλεόραση – Τύπος

• Προσβολή προσωπικότητας μέσω ΜΜΕ και Διαδικτύου

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

H οικονομική ύφεση έχει προκαλέσει μεγάλη συρρίκνωση της διαφημιστικής αγοράς. Για τα μέσα ενημέρωσης, η συνακόλουθη πτώση των διαφημιστικών εσόδων αποτελεί τη σημαντικότερη επίπτωση της κρίσης: η οικονομική θέση πολλών από αυτά έχει επιδεινωθεί επικίνδυνα και η επιβίωση αρκετών έχει καταστεί αμφίβολη σε πολλές χώρες. Τούτο ισχύει πολύ περισσότερο σε μιαν αγορά σαν την ελληνική, όπου -σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα- ο αριθμός των εφημερίδων και των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών εθνικής κυκλοφορίας και εμβέλειας είναι από παλιά δυσανάλογα υψηλότερος εν σχέσει προς τον πληθυσμό της. Η εντονότερη εξάρτηση των επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης από τους δανειστές τους και, ειδικά, από τις τράπεζες και από το κράτος, είναι η προφανέστερη συνέπεια των ανωτέρω. Από την άλλη, η θέση των δημοσιογράφων –συμπεριλαμβανομένων και αρκετών «προβεβλημένων» που, έως πρόσφατα, πίστευαν ότι βρίσκονται στο «απυρόβλητο» των οικονομικών διακυμάνσεων- έχει γίνει επισφαλής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την άσκηση του επαγγέλματός τους. Η κατάσταση επιδεινώνεται αν, στα ανωτέρω, προσθέσει κανείς και τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων ετών, οι οποίες ανατρέπουν δεδομένα που θεωρούνταν ακλόνητα έως πολύ πρόσφατα: η ψηφιακή τεχνολογία τείνει να καταστήσει γραφική ανάμνηση τη σπάνιδα των συχνοτήτων και, κατ’ επέκταση, τον κυριότερο δικαιολογητικό λόγο του καθεστώτος προηγούμενης άδειας για την ίδρυση και...

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.