Χ. Αποστολόπουλος, Ε. Τουρναβίτη, Η επιθετική παρενοχλητική διαφήμιση και η νομική της αντιμετώπιση κατά το ελληνικό και κοινοτικό δίκαιο - Σκέψεις για νέα ρύθμιση

ΔΙΤΕ (π. ΔΙΜΕΕ)

Τεύχος 3/2006, Ιούλιος - Αύγουστος - Σεπτέμβριος

Εκδίδεται από το 2004 - Τριμηνιαία έκδοση

.

• Ιδιωτικότητα & Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

• Cybersecurity – Cybercrime

• Διανοητική Ιδιοκτησία και Ονόματα Τομέα

• Ηλεκτρονικό εμπόριο και νέες μορφές συναλλαγών

• Νέες τεχνολογίες και Legal Tech

• Ηλεκτρονικές επικοινωνίες (τηλεφωνία – δίκτυα)

• Ραδιοτηλεόραση – Τύπος

• Προσβολή προσωπικότητας μέσω ΜΜΕ και Διαδικτύου

Αγόρασέ το στο nb.org

ΦΠ €98.00
ΝΠ €135.00 *

* Οι τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Χάρης Ε. Αποστολόπουλος Δικηγόρος, LLM mult. (Μόναχο, Σικάγο), Υπ. Διδ. Πανεπιστημίου Μονάχου (Δίκαιο Ανταγωνισμού) Ελένη Ι. Τουρναβίτη Δικηγόρος, DEA (Δίκαιο ΜΜΕ), MBA Η παρενοχλητική διαφήμιση μέσω τηλεφώνου θα έπρεπε να επαναρρυθμιστεί. Αντί της απόλυτης λύσης του Opt-in κρίνεται σκόπιμος ο διαχωρισμός της επιθετικής παρενοχλητικής διαφήμισης έναντι καταναλωτών από τη μια και έναντι επιχειρηματιών από την άλλη. Θα πρέπει δηλαδή να θεωρείται αθέμιτη η παρενόχληση με διαφήμιση μέσω τηλεφώνου έναντι καταναλωτή χωρίς τη ρητή συναίνεσή του και έναντι επιτηδευματιών χωρίς τη συναγόμενη σιωπηρή συναίνεσή τους. Το μοντέλο του Opt-in είναι πάντως σωστό να διατηρηθεί για την παρενοχλητική διαφήμιση μέσω φαξ και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τόσο έναντι καταναλωτών όσο και έναντι επιτηδευματιών. Επίσης, κρίνεται σκόπιμο να προβλεφθεί ρητή διάταξη για την απαγόρευση της επιθετικής διαφήμισης, όταν αυτή γίνεται ανώνυμα και όταν αποκρύπτεται η ταυτότητα του διαφημιζομένου. Θα μπορούσε τέλος για λόγους έμφασης, καθαρότητας και μεταφοράς της Οδηγίας 2005/29/ΕΚ να προστεθεί στο ελληνικό δίκαιο σαφής, νομική διάταξη-πλαίσιο για την παρενοχλητική επιθετική διαφήμιση, όπως: «Θεωρούνται αθέμιτες όσες πράξεις ανταγωνισμού είναι πρόσφορες, μέσω επιθετικών πρακτικών, ιδίως φυσικού ή ψυχικού εξαναγκασμού, συμπεριλαμβανομένης της ιδιαίτερης παρενόχλησης ή της εκμετάλλευσης θέσης ισχύος, να στρεβλώσουν ουσιωδώς την αγοραστική απόφαση των συμμετεχόντων στην αγορά. Α. Εισαγωγικά Η άμεση διαφήμιση (μέσω τηλεφώνου,...

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.