Εργαστήριο Κοινωνικής Έρευνας στα ΜΜΕ του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, Περιεχόμενο και ποιότητα της τηλεοπτικής ενημέρωσης

ΔΙΤΕ (π. ΔΙΜΕΕ)

Τεύχος 3/2005, Ιούλιος - Αύγουστος - Σεπτέμβριος

Εκδίδεται από το 2004 - Τριμηνιαία έκδοση

.

• Ιδιωτικότητα & Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

• Cybersecurity – Cybercrime

• Διανοητική Ιδιοκτησία και Ονόματα Τομέα

• Ηλεκτρονικό εμπόριο και νέες μορφές συναλλαγών

• Νέες τεχνολογίες και Legal Tech

• Ηλεκτρονικές επικοινωνίες (τηλεφωνία – δίκτυα)

• Ραδιοτηλεόραση – Τύπος

• Προσβολή προσωπικότητας μέσω ΜΜΕ και Διαδικτύου

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Δήμητρα Δημητρακοπούλου, Επικοινωνιολόγος Τ ο ελληνικό ειδησεογραφικό τοπίο σκιαγραφεί με μελανά σημεία η έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Κοινωνικής Έρευνας στα ΜΜΕ του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα με τίτλο «Περιεχόμενο και ποιότητα της τηλεοπτικής ενημέρωσης» καταγράφει τη σύγχρονη ειδησεογραφική πραγματικότητα, όπως αυτή προβάλλεται από τους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Τα αποτελέσματα της έρευνας υπογραμμίζουν ακόμα μια φορά την παθογένεια της ελληνικής τηλεόρασης. Οι αριθμοί και τα ποσοστά επιβεβαιώνουν όσα ο καθένας από εμάς ως τηλεθεατής ή τηλεθεάτρια παρατηρεί καθημερινά: λαϊκίστικη και ομφαλοσκοπική προσέγγιση των θεμάτων με υπερτονισμένα τα στοιχεία του θεάματος και της δραματοποίησης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το διάστημα 20.11.2004-31.12.2004 στα οκτώ κανάλια εθνικής εμβέλειας με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση: Mega, ANT1, Alpha, Alter, Star, NET, ET1 και ΕΤ3. Συνολικά μελετήθηκαν 1.878 ειδήσεις από 89 δελτία ειδήσεων. Πιο συγκεκριμένα, στις πρώτες ειδήσεις, καθώς και στο σύνολο των ειδήσεων σε όλους τους σταθμούς επικρατούν οι πολιτικές ειδήσεις. Ακολουθούν οι ανθρώπινες ιστορίες, η εγκληματικότητα, τα ζητήματα κοινωνικής προστασίας και τα οικονομικά. Η θεματολογία των δελτίων ειδήσεων φαίνεται να είναι, σύμφωνα με την έρευνα, προϊόν επιλογής και κατασκευής και όχι αποτύπωσης κάποιας, ανεξάρτητης από τους παραγωγούς ειδήσεων, πραγματικότητας. Η παρουσίαση των ειδήσεων γίνεται με δραματοποιημένο τρόπο, υπερτονίζοντας το στοιχείο της...

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.