Κ. Δελούκα-Ιγγλέση, Η προστασία του καταναλωτή από την άμεση διαφήμιση στο διαδίκτυο

ΔΙΤΕ (π. ΔΙΜΕΕ)

Τεύχος 4/2004, Οκτώβριος - Νοέμβριος - Δεκέμβριος

Εκδίδεται από το 2004 - Τριμηνιαία έκδοση

.

• Ιδιωτικότητα & Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

• Cybersecurity – Cybercrime

• Διανοητική Ιδιοκτησία και Ονόματα Τομέα

• Ηλεκτρονικό εμπόριο και νέες μορφές συναλλαγών

• Νέες τεχνολογίες και Legal Tech

• Ηλεκτρονικές επικοινωνίες (τηλεφωνία – δίκτυα)

• Ραδιοτηλεόραση – Τύπος

• Προσβολή προσωπικότητας μέσω ΜΜΕ και Διαδικτύου

Θεματολογία νέων άρθρων;

Αν έχετε κάποια ιδέα πατήστε εδώ

Αν έχετε κάποια ερώτηση ή ένα άρθρο για δημοσίευση

πατήστε εδώ

Απόσπασμα

Κορνηλία Δελούκα-Ιγγλέση Αναπλ. Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς Καθώς η διαδικτυακή διαφήμιση ιδίως μέσω αποστολής ανεπιθύμητης εμπορικής αλληλογραφίας (spamming) αυξάνει με εκθετικούς ρυθμούς, η εμπορευματοποίηση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών και η εισβολή στην ιδιωτική τους σφαίρα εμφανίζεται ολοένα και με μεγαλύτερη ένταση. Στο άρθρο αυτό αποδεικνύεται ότι το υφιστάμενο νομοθετικό οπλοστάσιο είναι μεν επαρκές να προσφέρει μια αποτελεσματική προστασία στο χρήστη-καταναλωτή τόσο από τη συλλογή και επεξεργασία προσωπικών του πληροφοριών (ιδίως μέσω του Ν 2472/1997) όσο και από τη λήψη spam (καθώς το άρθρο 13 της Οδηγίας 02/58/ΕΚ απαγορεύει πλέον την αποστολή αυτού), όμως στην πράξη εφευρίσκονται πάμπολοι τρόποι καταστρατήγησης της νομοθεσίας. Ως εκ τούτου οι νομοθετικές πρωτοβουλίες θα πρέπει να συνδυάζονται με ενθάρρυνση της αυτορρύθμισης και την ενίσχυση της τεχνολογίας κρυπτογράφησης. 1. Εισαγωγή Το ηλεκτρονικό εμπόριο, πρωτίστως εκείνο που διεξάγεται μέσω του διαδικτύου, προσφέρει τεράστιες προκλήσεις και ευκαιρίες για οικονομική ανάπτυξη, κερδοφόρες επενδύσεις, δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης, αλλά παράλληλα μοναδικά πλεονεκτήματα και για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, ιδιαίτερα τις μικρομεσαίες, καθώς διανοίγονται νέοι και καινοτόμοι δρόμοι επιχειρηματικής δράσης και επικοινωνίας.1 Για την Ελλάδα μάλιστα, η οποία είναι γεωγραφικά έκκεντρη σε σχέση με τον κορμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην οποία κυριαρχεί το μικρομεσαίο μέγεθος των επιχειρήσεων, τα πλεονεκτήματα...

Το παρόν περιεχόμενο είναι συνδρομητικό και πλήρως προσβάσιμο μόνο στους συνδρομητές του περιοδικού.

  • Εάν είστε συνδρομητής παρακαλώ συνδεθείτε εδώ.
  • Εάν θέλετε να γίνετε συνδρομητής αγοραστε το έργο και αποκτήστε πλήρη δικαιώματα πρόσβασης
  • Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να γίνετε συνδρομητής στην Ψηφιακή Νομική Βιβλιοθήκη nbonline.gr επικοινωνήστε μαζί μας με email ή τηλεφωνικώς.