Table of Contents Table of Contents
Previous Page  71 / 106 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 71 / 106 Next Page
Page Background

ΣΥΝ

ή

ΓΟΡΟΣ

71

Συνοπτική παρουσίαση και αξιολόγηση των αλλαγών του νέου νόµου για την εταιρική διακυβέρνηση (Ν 4706/2020)

ντως πριν από τη δημοσιοποίηση της ετή-

σιας οικονομικής έκθεσης, στην οποία και

συμπεριλαμβάνεται σχετική διαπίστωση.

Επίσης, ο νόμος, υιοθετώντας τις διεθνείς

βέλτιστες πρακτικές διακυβέρνησης, προ-

βλέπει στο άρ. 8 ότι ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

είναι μη εκτελεστικό μέλος, ενώ, σε περί-

πτωση που είναι εκτελεστικό μέλος, διορί-

ζεται Αντιπρόεδρος εκ των μη εκτελεστι-

κών μελών.

Ο νέος νόμος θεσπίζει επιπλέον δύο νέες

Επιτροπές Δ.Σ.: την Επιτροπή Αποδοχών

(άρ. 11) και την Επιτροπή Υποψηφιοτήτων

(άρ. 12), ενώ η Επιτροπή Ελέγχου παρα-

μένει κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο

44 του Ν 4449/2017. Ειδικότερα, αντικεί-

μενο της Επιτροπής Αποδοχών αποτελεί

η επεξεργασία ζητημάτων αποδοχών, ιδί-

ως δε της Πολιτικής Αποδοχών κατά τις

διατάξεις των άρθρων 109 ως 112 του Ν

4548/2018, ενώ της Επιτροπής Υποψηφι-

οτήτων, η υπόδειξη των πλέον κατάλλη-

λων προσώπων (με βάση τα κριτήρια της

Πολιτικής Καταλληλότητας) για την κά-

λυψη των θέσεων των μελών του Δ.Σ. Οι

Επιτροπές Δ.Σ., κατά το άρ. 10, είναι του-

λάχιστον τριμελείς και αποτελούνται από

μη εκτελεστικά μέλη του Δ.Σ.. Δύο τουλά-

χιστον μέλη είναι ανεξάρτητα μη εκτελε-

στικά. Τα ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη

αποτελούν την πλειοψηφία των μελών της

επιτροπής, ενώ πρόεδρος της επιτροπής

ορίζεται ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέ-

λος. Σημειώνεται ότι το έργο των δύο ως

άνω επιτροπών είναι δυνατό να ασκείται

από μία ενιαία (Επιτροπή Αποδοχών-Υπο-

ψηφιοτήτων). Οι επιτροπές Δ.Σ. διαθέτουν

κανονισμό λειτουργίας, ο οποίος αναρτά-

ται στον διαδικτυακό τόπο της εταιρίας.

Η θέσπιση των δύο νέων επιτροπών κατά

τα προπεριγραφέντα θα συνδράμει τα Δ.Σ.

σε ό,τι αφορά την αποτελεσματική και

ορθή εφαρμογή των σχετικών με τις απο-

δοχές διατάξεων του Ν 4548/2018, καθώς

και τη στελέχωσή τους με πρόσωπα κα-

τάλληλα για την αποτελεσματική άσκη-

ση των καθηκόντων τους. Μολαταύτα, το

περιεχόμενο των ρυθμίσεων για τις Επι-

τροπές Δ.Σ., και πάλι κατά τα πρότυπα της

χρηματοπιστωτικής νομοθεσίας (ενδεικτι-

κά: άρ. 80 και 87 Ν 4261/2014, Κατευθυ-

ντήριες Γραμμές της ΕΑΤ σχετικά με την

εσωτερική διακυβέρνηση, κ.α.), προσήκει

μάλλον σε εταιρίες μεγάλης κεφαλαιοποί-

ησης. Παρά την παρεχόμενη εκ του νόμου

δυνατότητα περί σύστασης μίας επιτροπής

(Επιτροπή Αποδοχών-Υποψηφιοτήτων),

τίθενται σαφώς ζητήματα αναλογικότητας

μεταξύ του επαπειλούμενου κόστους συμ-

μόρφωσης και του προσδοκώμενου οφέ-

λους για τις εταιρίες μικρής και μεσαίας κε-

φαλαιοποίησης.

Σύστημα εσωτερικού ελέγχου (ΣΕ)

[άρ. 2(7) και 4]

Το «Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου» (ΣΣΕ)

ορίζεται ως το σύνολο των εσωτερικών

ελεγκτικών μηχανισμών και διαδικασι-

ών, συμπεριλαμβανομένης της διαχεί-

ρισης κινδύνων, του εσωτερικού ελέγ-

χου και της κανονιστικής συμμόρφωσης,

που καλύπτει σε συνεχή βάση κάθε δρα-

στηριότητα της εταιρίας και συντελεί στην

ασφαλή και αποτελεσματική λειτουρ-

γία της (άρ. 2 παρ. 7). Ο ως άνω ορισμός